Slik sikrer vi både gode resultater og fornøyde kunder
Å investere i fornying av bolig kan bety mye penger for de fleste av oss. For noen kan det også tære på nattesøvnen. Engstelsen bunner ofte i mangel på kjennskap til prosessen – dette vil vi gjøre noe med!
Enten du skal i gang med en total makeover eller bare vil bytte et par vinduer, kan du sjekke ut vår skreddersydde 5-stegs metode for hvordan vi løser et oppdrag.
01
Forespørsel
Du kontakter oss ved å fylle ut nettskjemaet vårt, ringe eller sende oss en e-post. Legg gjerne ved en kort beskrivelse og bilder eller tegninger, om du har noen. Vår kundeveileder mottar din forespørsel og vil innhente mer informasjon ved behov. Og vips, så er prosjektet ditt trygt plassert i vår interne tilbudsplan.
02
Tilbud og avtale
Kundeveilederen vår kontakter deg innen 1-2 dager og avklarer omfang og forventninger. Ofte kan vi gi et prisestimat over telefon. Kundeveilederen vurderer så hvordan prosjektet best kan gjennomføres og utarbeider et tilbud med detaljerte beskrivelser. Du vil bli kontaktet ved behov for ytterlige avklaringer.
Når tilbudet er spikret, setter vi opp et avklaringsmøte i forbindelse med gjennomgang og signering av kontrakt. Aller helst ønsker vi å gjøre dette ansikt til ansikt. Det vil si hjemme hos deg, i våre lokaler eller via nettet for å gjøre prosessen så glatt som overhodet mulig, unngå eventuelle misforståelser og skape en menneskelig trygghet mellom begge parter. Hvis du ønsker vil vi i forkant av møtet sende deg en sjekkliste, slik at du er godt forberedt.
Det inngås en avtale basert på tilbudsbeskrivelse i kontraktsmøte, alternativ aksept via e-post. Planlagt tid for oppstart fastsettes, og prosjektet ditt havner i vår bemanningsplan.
03
Planlegging
Ved aksept skjer en intern overlevering fra salg til drift. Drift presenterer seg via e-post med presentasjon av foreløpig plan, samt en introduksjon av prosjektlederen som har ansvar for at alt utføres i henhold til beskrivelse. Dette skjer innen en uke etter inngått avtale.
Når prosjektstart nærmer seg, vil du bli kontaktet av basen som har ansvar for å gjennomføre arbeidene med mer detaljert informasjon. Våre tømrerlag består oftest av to tømrere, hvor en er bas. De er som regel faste lag og kjenner hverandre godt.
Du mottar en oppstartsfaktura iht. avtale så fort arbeidene begynner.
04
Utførelse
Nå blir byggedrømmen endelig virkelig! Basen holder deg oppdatert på fremdriften fortløpende og avklare evt. endringer underveis. Det faktureres iht. avtale og fremdrift.
Underveis i prosjektet hender det at kunder ønsker å endre eller tilføre noe utover avtalte arbeider, for eksempel skifte av et ekstra vindu. Da er det viktig å melde fra enten til bas eller prosjektleder på et tidlig tidspunkt, slik at endringen blir registrert og utført.
Ved mindre endringer eller mer omfattende arbeider, vil prosjektleder kalkulere pris. Du som kunde vil uansett få fortløpende oversikt over alle eventuelle endringer.
05
Overlevering
Prosjektet er ferdigstilt og vi inviterer til overtakelse med bas eller prosjektleder. Vi gjennomgår arbeidene sammen for å sikre at alt er iht. avtale. Før sluttfakturaen sendes gir vi deg en FDV – en beskrivelse av produktene og hvordan du skal forvalte og vedlikeholde byggearbeidene dine.
Når en måned er gått, og du har fått tid til å gjøre deg godt kjent med det nye, står vårt serviceapparat klar til å hjelpe deg dersom noe mot formodning ikke skulle fungere optimalt. Vi hører gjerne fra deg, for kun det beste er godt nok!
Sover du fremdeles dårlig etter å ha lest? Vi tar gladelig en prat og besvarer alle spørsmål du måtte ha.