Skulle bare skifte et vindu, men ble så fornøyd at hele huset nå pusses opp
På Vaulen, et steinkast unna Sørmarka ligger Markveien. Et nydelig område med utsikt over Gandsfjorden og fjelltoppene i Ryfylke. Her bor Anders Nystøl sammen med familien sin mens de pusser opp.
– Det hele startet med et sprukket vindu som måtte skiftes, og etter en telefonsamtale med Morten Nygård ble det avtalt utskiftning av vinduet, fortelle Nystøl. – Vindusskiftet ble så bra at vi fant ut at vi gjerne ville ta resten av huset også, legger Nystøl til.
Avklaringsmøte
På kontoret vårt på Forus mottar vi alle henvendelser inn i et system. Kort tid etter vi har mottatt henvendelsen ringer vi til kunden for å kartlegge alle behov. Etter telefonsamtalen drar vi på befaring der det er nødvendig. Så sender vi ut et pristilbud og inviterer inn til et avklaringsmøte på Forus.
– Under et avklaringsmøte kartlegger vi oppgaven og luker vi ut eventuelle misforståelser, sier Nygård som går gjennom denne prosessen med kundene.
Som kunde har Nystøl akkurat hatt denne runden.
– En ryddig prosess med god og tydelig dialog, forklarer han.
– Vi har fått gode råd om hva vi bør gjøre og hva vi ikke bør gjøre! Hele tiden har vi blitt møtt med en framtoning der det blir ønsket vårt beste, forteller Nystøl.
– Det beste salget er en fornøyd kunde!
For Nygård er det ikke tvil om hva som er viktigst – en fornøyd kunde.
– Vi skal ha omsorg for hele prosessen, legger Nygård til. Han vet at det er en stor investering, og at man kan oppleve mye usikkerhet underveis.
I Markveien fungerer samarbeidet som en drøm. Både Nygård og tømrerne skryter av nykokt kaffe om morgenen og god dialog med Nystøl.
– Vi har fått god hjelp til å være mer presise og avgrense oppussingen på en god måte, forteller Nystøl på sin side.
Nå gleder han seg til huset er ferdig, og vi gleder oss med han.